BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

26 December 2008

porche

ape la nasib... orang lain dapat cuti hari ni aku kene keje.. uhuk3... opis pun sunyi je..

tapi takpe, kali ni aku nak kenalkan pulak kucin kesayanganku buat masa ni, Mr. Porche. jangan tak tau.. kucing aku sume name mat saleh..

porche ni aku amik kat pasar malam kat tasik puteri.. walaupun kat appartmetn aku tu tak bule bela ternakan, tapi sebab dah bosan sangat hidup takde haiwan maka aku tutup mata je bela kucin.

masa mula2 tu kesian sangat... porche diammm je.. ajak main tak mau.. ajak makan tak mau.. asik duduk bawah kerusi je.. maklumlah dah biasa kat pasar malam camtu..
lagi satu dia ni masa amik mula2 dulu, bisu.. mmg tak pernah dengar dia mengiau ke, menyahut kita panggil ke, lapar ke.. mmg diam je.. aku mmg betol2 ingat porche ni bisu.. lama gak la dia ni bisu..
tapi sekarang dah ok dah.. dah gomok.. dah pandai lompat balkoni.. dah ade gepren. kekekekek... tapi bab mengiau tu agak sopan sikit. kalau dia duduk dekat2 baru dengar suara.. kalau tak.. jangan harap..
sebelum raya itu hari dua kali jiran datang komplen sebab porche terkam bontot anak diorang.. sampai fobia budak tu tengok kucin. ape la porche..geram tengok bontot gebu budak2 tu kot..
porche ni hobi mcm manusia jugak.. suka naik kereta pusing2, gi kedai ke.. gi kebun ke.. suka tengok tv dekat2.. suka mkn nasik.. suka makan jagong...suka mandi... suka tido atas sofa, tapi kepala sandar kat bantal, sebab senang nak tengok tv. kalau mlm kan, dia akan termenung kat tingkap.. tengok je padang pemenan kat bawah..

tengok.. ni dia dah dapat makan jagong.. orang makan jagong dia pun sibuk nak makan jugak.. ape punye spesis kucin pun aku tak tau...

kalau bab sosial pulak, dia ni pandai bawak diri.. sume jiran2 suke ngan die sebab tak masuk umah orang, tak curi lauk orang... tak berak merata2.. dari budak kecik sampai le pakcik makcik kat appartment aku tu, sume kenal die, tau pulak nama dia porche... besh ooooo

ni gambar porche tengah tido.. tengok aku belikan rantai sempena hari raye.. kejap je dia pakai, sekarang dah rosak dah.. kene beli rantai untuk tahun baru pulak nih..

ok lah, lenkali aku cerita pasal porche lagi..








0 comments: