BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13 February 2009

rembo

ramai antara kita pernah tenogk pelangi.. tapi aku tak tau la kat afrika ade pelangi ke tak.. tak pun kat antartika..

hmm kalau kat antartika mesti ada byk pelangi sebab kat sana kan selalu salji turun...

eniwei, aku terserempak dengan pikcur ni, penghujung pelangi.. memang menakjubkan.. marbeles.. dpat lihat ujong pelangi betul2 depan mata.

selalunya, kita insan yang kerdil ni, dapat tengok pelangi dari jauh je.. itu pun separuh atau penuh bagi yang bernasib baik.

aku ingat lagi masa kecik2 dulu, kami on the way nak g Helsinki, bapak aku siap parkingt epi jalan sebab nak tengok pelangi penuh.. mmg caaaannnttttiiiikkk sangat.. mcm dlm kartun.. warna penuh, lengkungan penuh.. itu la pelangi yang aku paling ingat.

bila aku dapat gambar ni, rasa seronok pun ada, aku dapat bayangkan betapa eksaitednye orang ni dapat menatap penghujung pelangi.. siap bule go throu lagi..



semoga dunia kekal cantik dan aman selalu..


cikpedot

2 comments:

AQisH said...

ko pecaya tak..aku ni kan klu dpt tgk ujung pelangi mcm dlm gamba tu sure aku takut la..ntahlah kenapa..aku mmg gerun sket tgk objek² kat langit klu lama² nih..huhu..

dulu masa kat poly ingat lg kat blok J dulu mlm nampak bulan penuh bsr sgt..aku tunduk je jln sampai ler msk bilik hukkk..

cikpedot said...

la.. ko takut mende2 mcm ni ke..kua..kua..kua...