BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

13 September 2011

cuti cuti thailand

ahaks.. aku lupe lak nak insert kenangan aku g jenjalan raya cina kat bukit kayu itam... penting ni, besok tua2 ade gak kenangan aku nak view dari i-pad ke, smart gajet pape lah.. yela teknologi canggih le katakan...

jom ....


macam le kat malaysia takde...

gambar ngan burung pun nak amik??


adeiii tensen jalan ngan bini.. manala mami ni. takkan tak abis2 lagi soping..

masa gi jenjalan tu, lupe lak nak amik gambar ngan mak aku.. hehehehe... tengok, anak aku dah herot berot dah muke. lama sangat tunggu aku ngan mak aku soping.. ngeh3..


aaa ni cameraman kami. uncle daos. adik aku aaaa... lagi sorang yang takde amik gambar, daddy aku.. bz sangat bersoping.. sori ye pak.. hehehehe

yeay.. nak keluar sempadan dah.. cepat la tak sabar niii..

selalunye anak punye passpot mak jadi custodian, tapi sebab muka anak aku mcm bapak dia, jadi aku bagi je laki aku pegang paspot anak aku. dah sah2 imigresen takan tanye macam2 kat dia. ...

ni kira latest vacation untuk family aku. maybe lepas ni aku nak p genting kot. tunggu natalya pandai lari dulu... kang rugi je aku kene dokong dia..

cikpedot


huaaa...

lamenye tak blogging... entah ade ke takde kengkawan sume..

bizi aa.. keje mcm flight air asia, non-stop.. asal touch down je sambung destinasi lain.. sampai rosak baru rehat.

lebih kurang cenggitu la life aku beberapa bulan ni.

tapi sekarang ada free sket. ada assistant baru.. bule la share2 buat keje..

porche sekarang kabar baik.. masih lagi daling di hatiku.. ngeh3.. anak aku pun tokleh nak dera dia. kalo ketuk je porche tu dah kene marah ngan aku. yela, bespren aku tu... sampai sekarang pun masih tido ngan aku.

natalya pulak dah besar dah. dah pandai cakap. baru 1.8 bulan.. pandai main masak2, buat menu nasi goreng, air milo, air masak, susu, air cekelat, bawang, telo.. tujela setakat ni. lain2 tak tau masak lagi. mwahahahah....

tahun ni kami raye kat melaka. 1st time abg dapat cuti raya setelah beberapa tahun keje... kemain lagi raya mcm ayam tlepas... tapi bosan gak sebab aku megren, anak aku demam. so yang beraya pun abg je...

tapi minggu ni sempena cuti hari malaysia aku akan balik kedah naik bas. berdua je ngan natalya. abang mana ada cuti. ekceli aku pun takde cuti gak. asik kene potong gaji je... hehehe...

k la.. nak buat benda lain..

selamat hari raya sume.. maaf banyak2.. aku banyak dosa sesama manusia..


cikpedot

31 January 2011

alo ebribodi!!!!

wow.. dah lama dah tak blogging... bznyerrrr..abis cano, keje! keje! keje tak abis2..


hari ni bos fad takde, jadi bule la fad amik masa sket untuk bertanya khabar kengkawan sume... apa kabar geng??? mwahahahahaha.... nak citer banyak pun malas la. jom layan visual...
ni gambar adik ipar gue, nama dia deqna (bukan nama sebenar).. makngah natalya.. masa ni natalya bb lagi. antar makngah dia g yaman..

ini gambar natalya ngan babah dia kat kedai ali maju. kalo babah keje malam, babah hantar mami g keje... so mami pun masuk lambat la... satu minggu 3x lambat.. isk3... ceo pun tak mcm mami...
welll... ini gambar tradisional setiap bb. bb mesti amik gamba pakai spek. masa ni natalya dating ngan babah dia. mami keje. yang best tu, walaupun idong anak aku takde tulang, tapi boleh gak menampung spek...kekekekekek...

ok ok.. jangan panic. ni gambar fad menang 3rd place karoke tahun lepas. seumur hidup fad tak pernah menang pape... ini pun kita nasib baik menang sebab kawan duet tu mmg gred A punye singer. cari lagu duet senang2 je. yang part susah tu soh kawan duet nyanyikan... har3.. menang gak aku.. pandai tak strategi fad???!!!! sekarang dah soh kawan hafal lagu 'dan bila esok' dan 'suara ku berharap' hehehehehe... memang 2 ayat je fad nyanyi nanti.... janji menang... menang dapat adiah duit thawwwwwwww....

gitule ceritanya ye, tak tau bila fax free lagi. bhaiiiiii
cikpedot

15 June 2010

sebelum mekap ngan selepas mekap

natalya natasya, mami nak cakap ni..
nanti dah besar, jangan marah mami tau.. sebab mami nak tunjuk gambar natalya ni.. kekekekeke
ni wajah2 natalya kat umah masa baru bangun tido
rambut seregum.... siap bertanduk lagi... hari tu hari cuti, so bangun lambat.. dlm pukul 7+....

pic ni blur sikit sebab amik blm sampai 5 minit dari dia jaga.. subuh2 la ni... tengok la rambut dia... aiyooo pusat pembiakan nyamuk.. natalya mmg bangun tak nangis.. mmg dari kecik camtu.. samada dia bangun main sorang2 atau kalau kami dah bangun, dia celik je terus sengih2.. best..best...

aaa ni wajah natalya kalo nak pergi jenjalan okehhhh... mekap kemain lagi.. satu persalinan ni ibu zura yang siapkan (bb sitter).. abisla anak aku.. mak ngan bb sitter satu hati satu matlamat..

bb sitter aku tu ada anak pompuan gak sorang.. dia tak mekap2 sangat.. so zura melepas geram dengan me mekap kan natalya... tapi sekarang anak dia dah ok sket sebab tengok ibu dia asik mekapkan bb jeeee... biarla diorang 2 orang berkawan.. kalo ada kawan baru best nak main mekap2..

k lah... bai natalya.... kekekekeeke

cikpedot

da cameron stori

hello ebribodi....
mcm blog drakula pulak... dah lama sangat simpan dlm keranda.

lamanya aku tak hapdet blog porche ni... untuk peminat2 porche, kucing aku tu alhamdulilah masih lagi hensem dan sihat.

2 minggu lepas janda dia mati kat tangga. sebab masa dia beranak tu kepala anak je keluar badan tak lepas. jadi sekarang ni kat appartment kitorang dah ada pontianak kucen oren. yela, mati beranak kan jadi pontianak kan? kan?? eniway, bagi salam sebelum masuk umah.

sekarang masa dah berlalu, porche dah ok dah... ala kejap je kubur masih merah pun dah dapat ganti...
minggu lepas aku bawak porche, natalya ngan home minister aku p cameron highland... best..best.. dah lama sangat tak bercuti. rasanya dari start mengandung la.. balik kampung pun tak.. punya la nak jaga 1st bb...

sekarang natalya dah nak masuk 6 bulan, dah pandai kenal warna, dah pandai cam bunyi.. so kalo bawak berjalan pun berbaloi2.

aku tunjukkan gamba2 aksi kitorang kat cameron eh..

ahaks... promosi pembukaan.. korang kalo nampak aku mcm tembam tu, sila betulkan monitor eh.. rosak tu.. sebenarnye aku ok je.. slim melim... mmmwaaahahahahah

ok ni aksi sebelum masuk taman rama2.. tengok anak aku, dok kat cameron tanak pakai sweater ok.... tido malam pun tanak pakai baju.. mak bapak siap pakai stoken, baju tebal.. anak selambe je.. last2 masa dia tido kitorang pakaikan baju...

pergi cameron kalo tak melawat ladang teh mana bule... p singgah minum kat kedai teh Bharat. pastu turun posing kat ladang... best..best... masa ni baru lepas ujan. sebab tu dia nak pakai sweater. kat sana ada jual glove tulang rangka ni.. tapi kalo setakat nak pakai kat cameron je baik tak yah. lain la kalo nak p korea ke... isk3... angan2 tak ingat...
ni tempat last kami pergi... cactus valley.. kat KL suka pergi mid valley. kat cameron pun nak kene pergi tempat nama valley2 gak.. kekekekeke... tempat ni last pergi sebab aku bawak rombongan aku ni pergi tempat diorang dulu.. tempat aku last sebab aku nak pilih cactus berjam2... ala.. tapi last2 aku pilih 6 jeeee...
bayak lagi tempat kami pergi.. tapi seronok sangat berjalan, tak sempat nak amik2 gambar. tempat makan best.. tempat shoping kat pasar best..
sampai home minister aku soh simpan beg duit kat hotel la... laju je bukak walet... yela kalo simpan kat dlm kereta pun bule p amik kan? kan?
wait.. wait...
mana porche?????
mmm dia tu? bantai tido je dlm hotel. sejuk la katakan.. tido pun best je... pastu mabuk masa naik bukit. pastu malam asik berebut selimut ngan aku je. yela kalo tido ngan abang sah kene lekuk je..

tapi canepun, bila balik umah jugak yang best... agaknye kami ni tak sesssuaaai la nak p vacation2 ni. sebab lepak kat umah mmg best..

cikpedot

16 April 2010

jem jem jem jem jem heboh heboh

pagi tadi tak la sejem hari selasa lepas. jem banget sampai aku punye arrival kat opis pukul 10:15am. lagi 15 minit aku kene tolak half day....

tapi yang aku nak citer kisah ni terjadi pagi tadi..

aku drive dengan gentle pagi tadi, setakat 120km/j je. yela keluar rumah lmbt, kene drive elok2 sikit. pabila saat aku exit di tol jalan duta, aku bawak slow la 50km/j. aku dok kat lane tengah.

tetiba dengan terperanjatnye aku terpaksa mengelak seekor myvi dari sebelah kiri ni. apsal la bongok ni, dahla potong kiri, tetiba je nak masuk lane aku tak bg segnel pulak tu. sebab mud aku baik aku bg je jalan kat dia. sape dok depan mampos dulu kan...heheheeh

at d same time, ada gak viva nak masuk lane aku, dia pun dari lane kiri. tapi viva ni ada sivik sikit dia dah bagi segnel awal2... so logiknya viva la yang punya jalan kan. bukan myvi. nak jadi cerita, myvi yang tak bg signal dan suka suki bawak keta ni, ada hati lagi nak tiiiinn viva tu. dahle org tu bagi segnel, ko pulak main hentam je bawak keta, nak marah pulak viva tu...

ape nak jadi pun tak tau la.

rupanya dari belakang aku tengok ada P kat bontot myvi tu.

cikpedot

12 April 2010

Porche, natalya nak tumpang enterprem jap...

macam dah lama tak menaip dlm blog ni. ekceli tiap2 hari aku masuk blog aku. tapi takde mud nak menaip. smentelah bos takde hari ni (yeayyyyy!!!!) aku hapdet la blog sikit.

macam biasala, citer pasal porche dan tak lupa orang baru, Natalya.

porche dah dapat terima kehadiran Natalya, kalo bb nangis je, Porche akan cepat2 cari aku. nak bagi tau bb nangis.. macamla aku tak dengar anak aku nangis... heheheehe.... best ooo ada kucing ngan ada bb.

natalya pulak dah pandai tido ngan porche. kalo bgn tido dia akan ramas2 bulu porche... oklah, jom kite tengok gamba diorang 2'beradik'.


natalya ni kalo tido mmg sepesen sikit. masa ni mata silau kene matahari, tapi sebab malas nak pusing badan, dia sekadar tutup je dengan tangan....

gamba ni aku amik masa dinner. sekarang tido kat hall la, senang bb nak golek2. masa kami tengah makan tu, porche p cari bb. pastu dia baring camtu.. bule pulak sebaris je....
good morning ebribodi.. aku bukan ape... org tua2 ckp letak pisau lipat bawah bantal anak. babah p letak parang kat bantal... adeiiii... tpranjat aku pagi tu. tapi untuk amik gamba, aku letak le sebelah natalya... sekarang babah tak buat lagi dah.

good morning again mami.... sekarang dia dah pandai nak pegang baju. kene carikan menan untuk dia. kang abis jadi baju jd green hulk.


babah.. lawa tak gelang natalya? testing pakai gelang dulu.. sebab kenit ni kalo eksesori kepala dia tak mo pakai. cepit rambut ke, reben ke, cap ke.. sume takmo. nasib baik gelang dia nak pakai....


yeay.. natalya dah bule meniarap dah.. kene balik kampung nenek baru bule meniarap. kat umah tak jadi2.. chaiyok!!!

alamak... nape babah amik gambar bb masa tukar pampers ni.. tak glam laaaa....
masa ni kitorang nak balik rawang. bb berak pulak. singgah tukar lampin dulu. sempat lagi posing.


hari selasa babah off day. so petang babah n nn amik mami kat opis. so bule la mami blk lambat sket. ekceli ni keje opis mate aku 2 orang. leen n kaknab punye keje. diorang dok sibuk melayan natalya smentara aku kemas stor. pemandangan atas meja aku la ni.


ni leen, kak nab amik gamba.. pandai ko nabila.. gamba nabila takde..

sebab meja mami byk barang otomen, diroang pun amik gamba bb ngan otomen.



gitula life kami dlm sebulan ni. dah jadi mami ni, asik amik gamba je la keje aku. keh keh keh...
cikpedot

17 March 2010

mimpi fad yang tak boleh belah

semalam kan kan kan.. aku mimpi klakar aaaa... hehehehe...

aku mimpi bf aku zizan..ala zizan raja lawak tu????? ok ok aku sertakan visual

aaa logik ke aku ber bf kan dia ni?? aku pun tak taula cane aku bule terdating dengan dia dlm mimpi aku semalam. dia ajak aku shoping, bli baju, test baju tu test baju ni.. pala otak aku siap ckp, oooo camni artis shoping...

tapi rupanya aku yang gojes ni ada lelaki lain yang minat.. artis gak.. beria-ia dia nak rebut aku dari zizan. ajak aku g holiday, ajak aku p sunway lagoon... best..best... dia siap ajak aku kawen.. (dlm mimpi tu aku bujang okeeee).....

mcm2 dia buat untuk aku tinggalkan zizan.. oleh kerana kejujuran dan keikhlasannya, serta bukan kerana harta (ayat klise artis malaya), maka aku pun menerima cintanya dengan hati berbunga...

bangga ooo dapat kawen dengan dia... satu dunia jeles ngan aku weeehhh pastu aku live hapily ever after..

meh aku kenalkan sape artis yang telah merebut aku dari zizan..

aku citer korang mesti tak caye punye, tapi itula mimpi aku semalam... aku bangun dengan gembiranya..

pala otak aku dah corrupt bah..

eniwei.. i love u rain..


cikpedot

10 March 2010

natalya natasya

untuk tatapan umum, bb girl kami natalya natasha lahir pada 20/12/2009 jam 4.49pg, spital sungai buloh. berat 3.01kg.
bb umur 1 hari


mami posing dengan bb

sekarang dia dah 2 bulan 2 minggu. kejaaaaap je dah besar...



anak babah kan..kan..


anak mami juga.....


oret, tu je la nak perkenalkan budak kenit ni pada sume....


cikpedot

03 March 2010

Allah Maha Mengetahui

bersyukur kami tidak terhingga kepada Allah s.w.t.......

sebab? porche dah balik pagi semalam.. kesian sangat, kurus kering, kaki patah.

alhamdulilah, hilang rindu kami pada beliau. tak kisah la dia cacat cane pun. janji dia ada.

so semalam dia tido ngan aku macam dulu2.. best..best..

anak aku? don weri, anak aku tido dlm bb court. so dia selamat.



cikpedot

25 February 2010

My Beloved Porche

nak cerita, tapi sedih.. tapi kena cerita gak

porche kan.. beliau kan... dah takde...
beliau tak balik2 smenjak kong si fat chai hari tu... sedih ni... tido malam termimpi2.
ramai orang ckp beliau lari sebab cemburu pada natalya natasya.. tapi takkkkk.. bukan camtu.. dia kawan dengan natalya.. dari peknen lagi beliau dah kawan bb dlm perut..



tengok, dia tido peluk perut aku. malam pun sama gak. tido kat2 perut...

bila time pantang beliau ikut aku balik kampung..

bila bb lahir dia teman tido.....

tapi jodoh kami sampai sini ja.... porche kawan aku. walaupun ada baby tapi porche tu kawan.. tak sama.. sedihnya..

i love u porche..

cikpedot

16 December 2009

my idiot neighbours

memang idiot pun jiran aku ni.

rumah aku tingkat 1. atas kosong, atas lagi ada 1 family dari kelantan, atas lagi ada family dari thai. bawah umah kami ada 1 pasangan warga tak berapa emas.. laki dah pencen, bini keje lagi. takde anak..

nak dijadikan cerita pada hari jumaat lepas 11/12/09, masa cikaim mandi ptg tetiba air toilet blok. heran gak, cane air bule sumbat ni.. takpela.. tengok dulu.

malam tiba, bila cikaim dah g keje, aku pun nak mandi la. tapi tetiba air lagi byk pulak.. bilik air n jamban pulak yang melimpah dengan air taik n air mandian. aku pun tepon la hubby. terpaksala dia balik dengan berbekalan satu pam tandas. try2 pam, tapi air tak jadi ape pun. hmmm... y ek?

hubby panggil la plumber.. kesian dia, bertungkus lumus cari plumber yang avelabel. akhirnye dapatla sorang indon ni. ada equipment cukup, maknanya betul la tu bule buat plumbing. ketuk sana ketuk sini, siap la bersihkan saluran tu. ada konkrit n pasir. harap2 besok dah ok.

aku pun mandi la.. pastu rasa tak sedap badan la pulak. rasa mcm nak beranak pun ade. duduk salah, berdiri pun salah. aku baring dulu la. pukul 3pg sakit pinggang pulak. eeiiii.. tokleh jadi ni, kene g spital. so aku tepon hubby soh dia balik bawak g spital. kelam kabut la.. sampai spital sg. buloh, terus masuk wad.. dehydrate rupanya.. cesss ingat nak branak dah tadi.. hubby balik dulu la.. sambung keje balik.

aku ekspek balik umah nanti sume dah ok la sebab semalam dah panggil plumber tu. rupanya kejadian lain yang terjadi.

hubby citer, besok pagi tu air takungan ada lagi.. ni mesti air dari tingkat atas nih.. aiyooo byk nye najis.. banyak sangat..... panggil lagi indon ni buat plumbing. bila buat technical check up rupa2 nya tsumbat kat saluran kat bawah tanah. adeiii kene potong paip orang bawah la untuk jolok paip tu.. tapi????

tapi tetiba pakcik tak bagi potong paip. alasan? sebab makcik tak bagi, nanti umah kotor... arrrgghhh tensen hubby aku dengar. bukan aku je, sume2 yang terlibat dengan kejadian ni, hubby, plumber, cane nak buat ni??

pakcik tu buat dek je. kali ni air kat rumah dah melimpah sampai masuk bilik, hall depan n pintu depan... tensen ooooo... pakcik n makcik ni buat dek je.. hubby dah ngamok2 dah, dia n plumber tu kene sauk air keluar.. gilo beb, air najis tu...

dahla dia tensen aku masuk wad. tak tau berita dah beranak ke ape. jiran idiot ni bule buat tak tau je. padahal dah eksplen dah aku ada kat wad nih...

pakcik bagi alasan, kene cek prosidure dulu, kene cek bomba.. palaotak betul la orang tua ni.. rumah aku dah melimlpah air najis dia selamba je.. tak ingat solat ko pakcik oooiii... mana kami nak solat ni?

plumber pun dah tokleh nak cakap ape, dia balik. pastu spital pulak call hubby soh jemput aku, dah bule discaj dah. spital gomen mana nak simpan org lama2 dlm wad.

masa jemput aku tu hubby mmg berasap la, aku dah la baru keluar wad, rumah banjir.. call iwk, diorang tokleh buatkan sebab developer blm handover. call polis diorang tokleh tolong sebab itu keputusan owner rumah. last2 kami amik keputusan pindah umah dulu sebab mmg air dah melimpah sampai ke tangga... itu pun pakcik n makcik tu bule buat dek je.. sanggup bau najis tu dari kene potong paip.

ptg tu jugak kami pindah umah abg ipar. nasib baik dia ada umah kat tasik puteri. rumah tu dia beli tapi dia tak tinggal sana, jauh nak g keje. duduk situ time cuti2 mesia je...

habis kudrat kami untuk hari tu.. besok kene start plan baru pulak, cane nak buat pakcik tu bg kebenaran potong paip.. kene bakar rumah dia ke? kene upah samseng ke? sebab cara baik dah habis try dah.

mmm... tapi ada lagi 1 tempat blm pergi, pjbt mentenen, mana tau diorang bule tolong ke..

besok pagi2 tanye kat pejabat mentenen.. hubby amik EL. aku mmg dapat mc la sebab baru klua wad. mintak tolong diorang jadi orang tengah ckp dengan pakcik tu. so mentenen call dia soh hadir ke pejabat. kami pun balik la nak tengok umah, kemas pape yang patut.

korang tau tak, mentenen call hubby inform yang bila pakcik tu datang pejabat mentenen dia bule ckp dgn diorang 'pakcik tak tau pun'... gilo ke ape pakcik ni.. nak menipu pun agak2 la... dah sah2 dia turun naik tengok keadaan rumah kitorang. astaghfirullah...

hubby dah tensen sangat, ada gak org cani. dia amik batang paip tebuk je saluran bilik air, so air najis org atas tu sume akan terus direct masuk bilik air dia. tengok muka dia mmg lega sangat .. amik ko pakcik, org mintak baik2 ko tak bagi.

last2 mentenen datang ke lokasi... hubby aku pun ape lagi membebel2 la citer kronologi kejadian.. itupun laki bini tu bule buat dek je. nak tanak dia kene bagi kebenaran gak sebab sekarang umah dia yang banjir dengan air kumbahan tu sume...

hubby soh dia cari plumber sendiri.. masa kami bawak plumber dia tanak layan.. amik ko..

kami pulak keluar balik, cari budak2 cuti skolah untuk cuci umah bernajis nih... dapat la 4 orang. terima kasih le pada geng2 budak2 silat ni.. sanggup gak nak tolong kemas umah acik.. sekejap je diorang buat keje...

pastu pengerusi penduduk pun sampai.. dia baru balik kg, tu la yang lambat tu. sekarang dia la yang jadi org tengah, mentenen soh dia tekover. so dia kene bincangla sape bayar, sape plumber. lepas dapat keputusan, diorang start la buat keje2 paip yang siap tak sampai sejam tu... kami kene bayar plumber dulu, nanti pengerusi claim dari penduduk yang kat tingkat atas2 tu.

adeiii pakcik..pakcik.. kalo bg kebenaran awal2 kan senang.. umah sy tak banjir. umah pakcik tak busuk.. takyah gaduh2 jiran tetangga..

korang perasan tak, masa aku sibuk dgn hal ni, aku tak citer pun pasal jiran2 yang lain mahupun jirang yang tinggal kat tingkat atas2 tu.. mana diorang?

sume tutup pintu, tanak amik tau la konon... ape punya jiran laaaa... jiran2 yang kat tingkat atas tu bila hubby ketuk pintu sorang pun tak bukak... isk3... mcm ni pun ade.

yang kelakarnye ptg tu ada la jiran ni balik keje, dia bule sound hubby 'ko tokleh buat camni, simbah air merata2 abis kene kasut org kat bawah'... ewah.. apela yang bini ko sampaikan agaknye..

dah la kami ni mangsa keadaan, bukan nak tolong kemas rumah ke tanye kabar ke.. rumah kami banjir sebab air najis org atas, bila kami buag air tu ikut brenda dapur, kami pulak yang kene marah.... astaghfirullah...

tuhan tu maha kuasa, sebelum aku beranak, dia tunjukkan sape jiran yang ikhlas sape yang tak.. semua dalam sekelip mata je.. alhamdulillah, tak payah aku kene g kenal sorang2 cane.. zahir mmg senang nak kenal, batin ni tuhan je yang tau.

eniwei dlm byk2 jiran aku tu, ada 1 rumah je yang offer tido umah dia, panggil makan kat umah dia dan hantar anak dia tolong kemas rumah... rumah lain sume hampeh...

jangan tak tau.. org yang plg tua kat situ yang paling idiot... hilang respek kami kat dia.. tapi bersyukur aku kerana ada gak jiran yang baik kat tempat aku..

sesama jadikan iktibar.

cikpedot

aji n dekna p yemen

ni kisah aji n dekna. aji tu adik aku yang pakai baju itam. dekna tu adik ipaq aku yang pakai jubah itam. yang baju merah tu hubby aku cikaim.

tarikh kejadian ni aku dah tak berapa ingat la.. tapi november 2009 la. tula, lenkali bila ada event tu cpt2 hapdet blog. tengok dah lupa dah..

aji n dekna fly dari penang, so kami yang dok klumpo ni hantar la diorang kat klia.

sampai kat epot, kami kol aji ckp dah sampai, so dia soh tunggu kat eskalator. jadi kami yang tak tau dok diam ni nampak la pulak rejeki depan mata - BMW!!!.... wow... ape lagi jakun la, sibuk nak amik gamba.. kami 2 orang je yang beria2 nak posing kat keter tu...

mula2 cik aim amik gamba ngan keter ni dulu... emmm boleh la.. ada harapan dapat keter ni dlm mimpi... hua2..



aaa real tak aku amik gamba, siap ada kunci keter ok... sibuk je pagar ni, kalo tak mesti dah real sangat posing aku tu...

sedang kami asik berangan aji n dekna pun sampai... diorang pun posing gak... bila lagi nak tumpang glambor auto bavaria nih... pas puas berposing, kami p cafeteria la.. sebab aji n dekna tak makan lagi.. kesian..
sori le aji n dekna, aku janji nak makan sekali tapi masa drive tu aku dah lapaq sangat, kena singgah balun dulu..
lepas puas makan, posing kenang2 kenangan sebelum berangkat. mana la tau nanti aji balik jadi lagi gemuk ka... kurus ka... gemuk la kot... mwahahahahaha....
aku punya turn amik gamba dengan aji.

ni kira last snap la dengan dekna. tengah q untuk cek in flight. suma pak arab je yang beratur. melayu kita ada la 2-3 orang.

ooo lupa pulak nak enterprem dengan mamat sempoi ni... beria2 cikaim mengambil gambar dengan dia.. masa tu dia dah lambat nak fly ke Jakarta, tapi sempat lagi nak attend permintaan kami.... eniwei, lu mmg sempoi la ac. i like u since 4U2C lagi....
aji dah p yemen, jadi tinggal la kami lagi 4 beradik kat mesia nih... 2 orang tinggal kat klumpo, lagi 2 orang je tinggal ngan mak aku kat kedah.. tula org dulu2 beranak ramai, kalo ade yang merantau pun ade ramai lagi belen yang bule meneman.. kira nasib la kan..

insyaallah aji n dekna akan balik 2 tahun lagi. diorang g sana nak sambung blajar. dekna ckp, kalo perempuan kene berstatus isteri baru bule belajar sana. suami kene ikut sekali. pastu pulak kalo suami belajar, isteri blajar freeeeeeee.... hmmm. pandai gomen diorang promosi education tourism kan...

ala.. nanti cuti sem diorang balik la.. lagi pun kami adik beradik termasuk la dekna dah biasa travel abroad ni.. same je dunia ni... ape nak susah.... layan je..

cikpedot

dapat dah periuk

alhamdulillah.. akhirnye tercapai gak ajat aku nak periuk hasil dari kompol2 stem giant ni...



seperti biasa, model kepada blog aku, porche, sedang dipaksa posing sebelah periuk tu.. ekceli mula2 aku letak dia dlm periuk, tapi dia takmo amik gamba. so, tpaksala amik gamba cani.

timakasih pada semua ejen2 pengompol stem yang beria2 g bli barang kat giant... heheheehee... tanpa korang tak dapat la makcik nak merasa periuk ni..

i love u. bai.





cikpedot

16 November 2009

Porche VS Majlis Perbandaran Selayang

uiiisshhhh..


tergezut aku bila jenjiran citer arini MPS datang buat operasi nyah kucen kat area aku...

nasib baikla aku bagi nama beliau PORCHE... sebabtu la dia dapat meloloskan diri dari kepungan.. i lap u porche..

MPS pun satu porche kan dah ada tag, yang cibuk2 nak tangkap kucen aku tu watpe... pegi la tangkap kucen janda yang dok asik beranak tu... tensen aku ngan kucen tu...

eniwei, aku nak citer pasal kecacatan kekal kaki poce aritu... kesian.. ingatkan dah baik.. rupanya cacat seumoq idop..

ni kaki poce masa dalam rawatan. masa tu kene bandage gak sebab dia suka jilat ubat kuning tu..

ni rope kaki poce selepas kecederaan beliau pulih. tempat yang cedera tu tak tumbuh bulu.. tinggal kulit je...

ni pandangan sisi kecederaan beliau. kesian kan.. macam kemalangan ngeri pulak.



kaki kat bawah pun rah rompong dah. abis kene makan nanah...

gimanapun, sekarang ni kaki dia dah sihat. walalupun kaki cacat, tapi muka tetap ensem..


cikpedot