BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

23 February 2009

rumah tbakar panggil bomba.. kalo opis tbakar?

hari ni agak2 nya hari yang havoc jugak la buat kami clab nih... sebabnye, pagi2 datang tengok opis berantakan..


air melimpah stat dari lip masuk le kedalam opis. kawasan sume berjelaga, gelap gelita..

rupa2nya pagi tadi pukul 5pg, opis sebelah kebakaran.. abis opis jiran2, termasuk la opis kami ni berjelaga.. cermin pecah, dinding pecah, siling pecah..

aku pun tampa lengah lagi cepat2 le bersihkan tempat aku dulu.. penting tu.. lap2 kerusi, meja, pc, file2 sume... bukan ape, nanti bos masuk nak kene bersihkan tempat lain pulak.. papehal pun, tempat sendiri mesti kene jaga maaaa...

mmg penat jugak la, sebab aku ni admin, so aku le yang kene jadi mandur untuk kemas meeting room, bilik bos2, toilet, dan tempat2 public yg lain. tempat keje masing2 kemas la..

pastu insurans datang, mtg dengan diorang, pastu buat polis repot, nasib baik balai kat ujong blok je, kalo kat tempat lain, pengsan aku..

kang petang nak tunggu cleaner n building mentenance pulak...

ni baru tempias kebakaran je, kalo opis yang tebakar??? adoooiiii letih..letih...

kengkawan lain sume dah balik, sebab hari ni declare bencana alam. yang tinggal cuma yang key person, atau sape2 yang rasa tanak balik..

aku tokleh balik sebab bos aku dok pening.. kejap2 panggil.. biasa la.. bila kerja berpasukan ni semangat le sikit..

setakat ni, ni jela gajet keselamatan yang opis sumbangkan.. face mask...


cikpedot

2 comments:

hashBrown said...

kalo opis terbakar... kita ramai ramai siram kan air dan beramai ramai cuti...

p/s naper aku x penah nampak ko kat PBD? ko penah nampak aku x?

CIKPEDOT said...

aaa... my love.. aku pun tak pernah nampak ko.. tetiba 'jijah' yang kabar... jom dating (tapi kene tunggu gaji aaaa)