BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

05 October 2009

memori hari raya porche

1st of all, selamat hari raya kepada semua rakan2.

kalo nak citer pasal hari raya aku, mmg sampai tahun depan punye raya pun tak abis2 lagi.

so aku citer pasal raya porche je la eh...

seperti arwah kucen2 aku yang terdahulu, setiap kali puasa n raya, diorang mesti terlibat sama. kalo zaman2 aku muda2 dulu.. kucen aku siap p grooming, kaler bulu biar santek2 sket..

tapi sebab aku dah pindah rawang, pastu porche pulak ala2 baka pasar malam je.. maka aku pun takde la grooming sangat... ingatkan nak bli baju raye je untuk porche. tapi sebab g kedai last minit, so baju raye dia pun dah abis... tak sangka aku, baju kucen pun kene bli awal2...

so, porche takde la baju raya..

eniwei, aku balik kampung raya ke 3, porche pun balik sekali la.. mcm biasa.. kemain eksaited lagi porche bila dapat tanah.. kat rawang dok umah appt, tanah limited.

sampai dlm tengahari camtu la, sebab g ronda2 dulu amik angin pantai... sampai umah je terus bantai tido..heheheheh... letih la konon drive.. hampeh, 2 jam je drive pun..

tapi...tidurku terganggu sebab.. sebab???? sebab tetiba aku dengar kucing bergaduh kat luar.. anak2 buah aku yang reporter2 tu sume datang kejutkan aku ckp porche gaduh.. kaki dia patah... (kononnyela..) wartawan tabloid la katakan..

kami pun pergila cepat2 tengok.. ala... cedera sikit je.... yang teruk tu kucing lagi satu tu. peha berdarah2 aku tengok.. kesian...

dengan penuh kasih sayangnye aku pun cek la kecederaan porche. rupa2nya 1 kuku beliau tercabut.. kesian.. letak ubt kuning dulu la.. alhamdulillah lepas beberapa hari baik pulak... selamat duit aku dari jumpe veterinar..

TAPIIIIII... bila dah baik sikit, porche cedera lagi sekali. kali ni sebab tangkap burung..
luka lama yang baru baik tu cedera balik... eeiii geram aku.. tokleh nak saba2 langsung.

sekarang ni, dah 2 minggu balik rawang. kaki dia dah bernanah teruk. besok kene bawak g veterinar. biar kene enjek. padan muka. org soh dok rumah takmo.

kite tengok kecederaan dia eh..

ni rupa jari porche yang dah kudung tu.. kuku tercabut... kesian... tinggal kulit je..


yang ni rupe kecederaan baru selepas tangkap burung. melecet kat tapak tangan. sakit ooo... asik mengaum je..



kami letak ubat kuning dulu, sebab masa kuku tercabut tu bole baik. tapi yang melecet tu, sampai hari ni, jadi bernanah pulak..

ni rupe kelegaan selepas disapu ubat.

kalo korang nak tau, smenjak kecedraan ke-2 tu, porche dah tak keluar2 rumah lagi... dah serik kot..
selamat hari raya porche.. i love u..
cikpedot

0 comments: